Dieta i plan treningowy, czyli jak ćwiczyć wydajnie

Odrobina organizacji

Na początku był chaos, tak przynajmniej zwykło się mawiać. Chaos, jak to chaos – rządził się swoimi prawami, panował w nim nieład, brak jakiegokolwiek porządku i kolejności. Dopiero potem, po wielu długich latach, świat zaczął nabierać kształtu takiego, jakim znamy go dzisiaj.

Chaos stanowczo nie jest czymś, co wpływa korzystnie na jakość naszego życia, powinniśmy jakoś je kontrolować, dbając jednak o to, by nie popaść w żadną skrajność – perfekcjonizm, mimo iż brzmi dobrze, wcale taki nie jest.

Nie trzeba jednak wpędzać się w perfekcjonizm, by wprowadzić w swoje życie odrobinę ładu, który jest czymś bardzo pożądanym i pomaga nam jakoś się zorganizować.

Rzeczy podobnie mają się jeśli chodzi o dbanie o swoje zdrowie, poza organizowaniem sobie dnia według schematu, plan dietetyczny i treningowy mogą być dobrym krokiem do poprawienia jakości Twojego życia, zwłaszcza, jeśli masz jakieś ambicje sportowe.

Dlaczego powinienem planować posiłki?

Obawa przed planowaniem posiłków wynika zazwyczaj z tego, iż zazwyczaj kojarzy się nam to z dużą ilością pracy i czasu, który trzeba na ten cel poświęcić, jednakże jest to obawa, której stanowczo powinniśmy się pozbyć. Faktem jest, że planowanie posiłków faktycznie jest czasochłonne i zabiera nam kilka godzin w tygodniu, ale patrząc na “większy obrazek”, długofalowo jest to duża oszczędność czasu i pieniędzy i wpływa to korzystnie na codzienność naszą i naszych najbliższych.

Odpowiednio dobrana dieta sprawia, że organizm jest zaopatrzany we wszelkie niezbędne mu do prawidłowego funkcjonowania mikro i makroelementy. Jest to inwestycja we własne zdrowie, a także przyspieszenie zamierzonych celów treningowych – jeśli chcesz schudnąć, nie możesz napychać się fastfoodami – podobnie rzecz ma się w przypadku nabierania masy; jeśli chcesz ważyć “zdrową stówkę”, nie zrobisz tego posilając się hotdogami ze stacji benzynowej o losowych godzinach.

Plan dietetyczny i treningowy kluczem do szybszego osiągnięcia sukcesu

Jeśli stawiasz przed sobą konkretne cele treningowe, chcesz zredukować wagę dla samego siebie lub przygotowując się na zawody, albo odwrotnie – zależy Ci na tym, by w zdrowy sposób przybrać na masie, konieczne będzie zastosowanie odpowiedniej diety w połączeniu z rozsądnie dobranym planem treningowym. Co prawda, możesz znaleźć wszystko w internecie i stosowanie się do ogólnodostępnych porad przyniesie jakieś skutki, jednak najrozsądniejszą opcją będzie skontaktowanie się ze specjalistą, który posiada wiedzę odpowiednią do tego, by pomóc Ci w sposób zdrowy i bezpieczny osiągnąć swój cel. Nie jest to wydatek, który szczególnie mocno obciąży Twoją kieszeń, za to będzie to najlepszy krok, który możesz wykonać by pomóc sobie i uniknąć niepotrzebnej frustracji.