Przejdź do treści

Przemyślany trening

Piękna i nieskazitelna sylwetka to marzenie wielu osób. W dzisiejszych czasach realizowanie solidnych treningów jest o wiele łatwiejsze, ponieważ siłownie i trenerzy personalni przechodzą przez swoją złotą erę, a ciało zdrowe ponownie stało się ważnym elementem życia wielu młodych i nie tylko ludzi. Niemniej, wielu ludzi decyduje się na zestawy ćwiczeń, które na dłuższą metę mogą poważnie zaszkodzić. Brak odpowiedniego przygotowania i podstawowej wiedzy to pierwszy krok do tego, by zamiast zdrowej sylwetki, zapewnić sobie poważny uszczerbek na zdrowiu.

O co zadbać podczas wykonywania ćwiczeń?

Można odnieść wrażenie, że dla wielu osób to właśnie brzuch jest tym elementem ciała, który niemal zawsze nadaje się “do poprawy”. Zwłaszcza kobiety pragną cieszyć się pięknym i wygimnastykowanym brzuchem, którym mogłyby swobodnie wyeksponować podczas letnich wakacji. Niestety, już w tym miejscu zaczynają się schody, ponieważ bez osoby wykwalifikowanej w postaci trenera personalnego często wpada się w pułapkę, która może stanowić niemały problem w przyszłości. Najczęściej popełnianym błędem jest skupianie się wyłącznie na mięśniach brzucha, co w efekcie sprawia, że pomijane są inne partie ciała. Wzmacniając jedną partię ciała, doprowadzamy jednocześnie do tego, że reszta pozostaje zaniedbana, ale również osłabiona. Wobec tego trenerzy zawsze apelują do osób trenujących, by nigdy nie rezygnowały z ćwiczeń na mięśnie pleców, ponieważ to jedyne możliwe wzmocnienie dla kręgosłupa w sytuacji wzrostu mięśni brzusznych. Istotny jest również dobór ćwiczeń i uwzględnienie ewentualnych słabych stron naszego organizmu.

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa lędźwiowego

to zestaw ćwiczeń, które zaleca się wszystkim osobom pragnącym cieszyć piękną sylwetką, którym jednocześnie zależy na tym, aby nie zrobić sobie krzywdy w innej postaci.

Jakie ćwiczenia na brzuch?

Przede wszystkim warto skonsultować się z lekarzem, zwłaszcza gdy borykamy się z problemami z kręgosłupem lub gdy doświadczyliśmy wypadku, który miał wpływ na stan naszych pleców. Ćwiczenia na brzuch będą musiały w takim przypadku być odpowiednio dobrane, by finalnie mogły wpłynąć na pięknie wyglądający brzuch, ale również na wzmocnienie pleców. Zdecydowanie odradza się słynną swojego czasu 6 Weidera, katorżnicze treningi, które niestety nie są najzdrowszym sposobem na osiągnięcie zamierzonego rezultatu. Warto przede wszystkim skupić się na nieco delikatniejszych treningach. Jedno z ćwiczeń, które nie obciążą pleców polega na podnoszeniu nóg, znajdując się w pozycji leżącej i wykonywaniu różnego rodzaju manewrów. Można zacząć od, tzw. nożyc, następnie przejść do rowerka, a także realizować niepełne brzuszki.

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa lędźwiowego

mogą odbywać się również na orbitreku, ponieważ maszyna nie wpływa źle na plecy oraz na basenie.