Ćwiczenia interwałowe – zrzuć zbędne kilogramy i wymodeluj sylwetkę

Ćwiczenia interwałowe są bardzo popularne, gdyż przynoszą wiele korzyści i dobre efekty. Podczas treningu tego rodzaju, można spalić naprawdę dużą ilość kalorii. Dlaczego trening interwałowy jest tak efektywny? Chodzi tutaj o efektywność wysiłku beztlenowego. Dzięki niemu możliwe jest spalanie tłuszczu nawet do 24 godzin po zakończonej aktywności fizycznej. To właśnie sprawia, że trening interwałowy jest tak chętnie wybierany przez wiele osób, które dążą do wyszczuplenia sylwetki. Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej.

Zasady treningu interwałowego

Aby trening interwałowy przynosił najkorzystniejsze efekty, należy zadbać o jego prawidłowe przeprowadzenie. Przede wszystkim pamiętaj o tym, iż każdy trening powinna poprzedzać odpowiednio przeprowadzona rozgrzewka, która przygotuje Twój organizm do wysiłku i zminimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji. Ćwiczenia interwałowe należy wykonywać w trybie od 5 do 10 powtórzeń. Ich ilość zależy od kondycji i stopnia zaawansowania osoby trenującej.
Pamiętaj również o tym, iż po wykonanym treningu interwałowym, należy wykonać solidne rozciąganie. To bardzo ważny element każdego treningu, którego nie należy pomijać. Dzięki temu można zminimalizować ryzyko kontuzji oraz wspomóc prawidłową regenerację organizmu po treningu. Warto ćwiczyć 3 razy w tygodniu, aby zauważyć pozytywne efekty regularnych treningów. Interwały to zasadniczy element treningu, ich wykonywanie nie powinno trwać dłużej niż dwadzieścia minut.

Skakanka interwały

Skakanka interwały to bardzo dobre połączenie, które chętnie wybiera wiele osób. Dzięki jej zastosowaniu zrzucisz zbędne kilogramy i wysmuklisz sylwetkę. Warto włączyć ją w stały trening interwałowy i cieszyć się pozytywnymi efektami. Przykładowy przebieg takiego treningu to: 20 sekund maksymalnie szybkiego skakania, 10 sekund skakania w spokojnym tempie. Jeśli jednak nie dasz rady w ten sposób, możesz po prostu wydłużyć czas wolnego skakania o 30 sekund, a w miarę postępów zwiększyć poziom intensywności treningów na skakance.

Podsumowanie

Ćwiczenia interwałowe są bardzo efektywne, dlatego cieszą się dużą popularnością wśród osób, które chcą szybko i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy. Interwały to doskonały sposób na modelowanie sylwetki. Polegają one na intensywnych ćwiczeniach, przeplatanymi aktywnością w nieco bardziej spokojnym tempie. Dobrym sposobem na udany trening interwałowy jest skakanka. Taki trening należy wykonywać 3 razy w tygodniu, dla uzyskania najlepszych efektów. Pamiętaj również o odpoczynku i czasie na regenerację.