Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu wydają się kiepskim pomysłem. Większości wydaje się bowiem, ze ćwiczenia w domu są mniej skuteczne, nie przynoszą rezultatów i trudniej je wykonać gdyż potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Jednak nie jest to prawda. Wszystko zależy od tego jakie ćwiczenia w domu zamierzamy robić.

Czy przyrządy do ćwiczeń są niezbędne?

Nie jest konieczny. Na początek wystarczy kawałek wolnej podłogi i odpowiednia motywacja. Warto jednak już na samym początku zainwestować w matę do ćwiczeń. Dzięki niej korzystanie z podłogi podczas sesji treningowych będzie przyjemniejsze i o wiele bardziej higieniczne.
Z czasem możesz również dojść do wniosku, że chciałbyś wykonywać bardziej złożone ćwiczenia. Takie, które wymagają sprzętu, ale jednocześnie są bardziej efektywne.
Podstawowym sprzętem, który pomoże ci w osiągnięciu tego celu są hantle, a jeśli masz odpowiednio dużo miejsca i możliwości nawet i sztanga, taśmy TRX, gumy oporowe, obciążniki na nadgarstki i kostki, skakanka.
Warto przy tym zauważyć, że pomijając sztangę, są to sprzęty wymagające niewiele miejsca i nie kosztujące całej fortuny.
Jednak do jakich ćwiczeń domowych mogą się one przydać?

Jakie ćwiczenia w domu?

Jeśli mowa o typach ćwiczeń, które najlepiej nadają się na sesje domowego treningu tabata, yoga oraz połączenie treningu siłowego z cardio.
Tabata to intensywny trening, opierający się o 20 sekund wykonywania ćwiczeń i 10 sekund odpoczynku. Ilość takich powtórzeń oraz ich różnorodność jest zależna od twoich predyspozycji. Nie mniej tabata to doskonały sposób na wypracowanie sobie rytmu ćwiczeń.
Yoga to ćwiczenia opierające się na rozciąganiu ciała i wzmacnianiu mięśni poprzez to. Większość ćwiczeń jest dosyć prosta i spokojnie można je wykonywać w domu, jako sposób na wyciszenie i odstresowanie się.
Połączenie cardio i treningu siłowego zaś pozytywnie wpływa na nasze mięśnie, kondycję, jednocześnie dotleniając nasz organizm i poprawiając krążenie krwi.

Jako najczęściej polecane ćwiczenia w domu poleca się przysiady, wykroki, wypady w bok, krzesełko, monster walk, pompki, arch hold, hollow body, mountain climber, plank, russian twist, mobilizacja barków, brzuszki czy pajacyki.
Jeśli nie wiesz, jak ułożyć sobie swój własny plan treningowy, możesz posiłkować się wieloma aplikacjami na telefon, filmikami zamieszczonymi w Internecie, czy wszelkimi poradami trenera personalnego.
Pamiętaj tylko, że podczas ćwiczeń z aplikacji lub filmiku dostosować ilość powtórzeń lub czas ćwiczeń do swoich możliwości. Jeśli już nie dajesz rady i czujesz się źle, po prostu skończ ćwiczenia i pozwól sobie na regenerację.