Strona główna > Aktualności > Pierwszy dzień na siłowni

Dodano 2019-04-24 (komentarzy 0)

Pierwszy dzień na siłowni

Wróć do listy artykułów
Pierwszy dzień na siłowni

Jeśli odpowiednio się przygotujesz siłownia może nie sprawić Ci żadnych problemów. Skorzystaj z porad, które dla Ciebie przygotowałem, a będziesz czuł się pewnie i z łatwością odnajdziesz się w nowym miejscu. Dla niektórych wyjście na siłownie to jak powrót do przyszłości i do czasów WF-u. Jedno jest pewne ćwiczenia na siłowni mogą dawać dużo więcej korzyści niż bezmyślne ćwiczenia w szkole.

 

Jak wybrać siłownie?

 

Najlepszą radę tutaj jaką mogę udzielić jest wybranie takiej siłownie, która jest jak najbliżej, dzięki temu nie stracisz dużo czasu na dojazd, a następnie powrót z niej. Jeśli czujesz się źle na danej siłowni i coś Ci na niej nie odpowiada zawsze możesz zmienić na inną. Nie jest powiedziane, że wybierając siłownię do końca musisz w niej zostać.

 

Przyjdź z kimś

 

Dobrym rozwiązaniem będzie przyjście z osobą, która chodzi na siłownie dłużej niż dwa tygodnie. Taka osoba będzie mogła Ci pokazać wszystkie maszyny na siłowni i sprawi, że się na niej odnajdziesz.

 

Nikt nie będzie Cię obserwował

 

Nowe osoby będące na siłowni często sobie myślą, że wszyscy się na nie dziwnie patrzą, jednak to nieprawda. Większość osób tak naprawdę skupia się tylko i wyłącznie na sobie. Nawet jeśli coś nam nie wyjdzie nikt nie będzie się śmiał. Każdy przecież zaczynał i wie jak trudne są początki…

 

Różnica pomiędzy siłowniami

 

Każda siłownia rządzi się swoimi prawami. Duże siłownie są często anonimowe i wchodząc na salę treningową nie witamy się ze wszystkimi. Tylko z osobami, które znamy. Siłownie mniejsze i osiedlowe mają to do siebie, że witamy się ze wszystkimi.

 

Odpowiednia edukacja

 

Przed wybraniem się na siłownie warto mieć podstawową wiedzę na temat treningu, dzięki temu unikniemy podstawowych błędów, jakie popełniają początkujące osoby na siłowni. Nie chodzi tutaj o to byś spędzał 2h na „youtube”, jednak byś poznał podstawową technikę wykonywanych ćwiczeń.

 

Pytaj o dostępność sprzętu

 

Jeżeli widzisz, że ktoś jest blisko sprzętu, który chcesz używać spytaj o jego dostępność, gdyż jest możliwość, że ktoś aktualnie go używa. Kiedy dana maszyna jest zajęta możemy znaleźć na niej wodę bądź ręcznik.

 

Sprzątaj po sobie

 

Nikt z nas nie chce ćwiczyć na przepoconych ławkach i maszynach, dlatego też po zakończeniu ćwiczenia wytrzyj ręcznikiem pot. Co więcej, jeżeli używamy obciążenia zawsze odkładaj je na miejsce, by nic po sobie nie zostawiać.

 

Odpowiedni ciężar i trudność

 

Zawsze stosuj ciężar dostosowany do twoich umiejętności. Nie zaimponujesz nikomu, gdy nabawisz się kontuzji. Poza tym, gdy ktoś wykonuje dane ćwiczenie w niepoprawny sposób wygląda to dziwnie. Najpierw odpowiednia technika następnie progresja ciężaru.

 

Nie bój się pytać

 

Jeżeli masz pytania bądź wątpliwości zawsze pytaj instruktorów na siłowni, czy też „gym asystentów”. To jest ich praca, dzięki nim dowiesz się jak działa każda maszyna na siłowni.

 

Lustra na siłowni

 

Lustra na siłowni nie są po to by się przypinać i poprawiać swoją fryzurę. Mają one na celu korekcję ciała podczas wykonywanych ćwiczeń.

 

Nie używaj telefonu komórkowego

 

Wyrób w sobie nawyk, by nie przynosić na trening telefonu komórkowego, dzięki temu czas spędzony na ćwiczeniach na siłowni będzie tylko dla Ciebie i nikt nie zakłóci twojego spokoju. Po pewnym czasie zobaczysz, że bez telefonu znacznie łatwiej się skoncentrować na ćwiczeniach.

 

Trener personalny

 

To może być bardzo dobre rozwiązanie szczególnie na początku naszej przygody z siłownią. Poznasz odpowiednią technikę ćwiczeń. Nauczysz się jakie grupy mięśniowe są zaangażowane w dane ćwiczenie oraz jaką funkcję ma dany mięsień.

 

Co zabrać ze sobą na siłownie?

 

- ubranie treningowe: luźny T-shirt, krótkie spodenki/legginsy i wygodne obuwie

 

- akcesoria do ćwiczeń – nie na wszystkich siłowniach są dostępne bandy i gumy, dlatego też warto się w nie zaopatrzyć

 

- szampon, żel pod prysznic, klapki i ręcznik

 

- wodę (ewentualnie jakiś inny napój) i drugi, mniejszy ręcznik (będziesz go używać w czasie ćwiczeń na ławeczkach; w wielu siłowniach dostaniesz taki ręcznik na miejscu lub będzie odpowiedni płyn, którym będziesz mógł zdezynfekować sprzęt po skończonym ćwiczeniu)

 

- kłódkę – na niektórych siłowniach będziesz potrzebował własnej kłódki, by zamknąć szafkę

 

Artykuł dodał:

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

  Schowek (0)